El servei de transport a demanda del projecte Vallibús Connecta’t ha estat reconegut en un conjunt de bones pràctiques europees que atorga el Consorci SMARTA. Una iniciativa internacional que identifica les solucions de mobilitat a les zones rurals de cada país europeu.
El Consorci SMARTA va identificar un conjunt de bones pràctiques i va destacar el servei de transport a demanda de Vallirana, que gràcies a l’aplicació Shotl, ajuda a facilitar la mobilitat a col·lectius vulnerables com la gent gran i compta amb una tecnologia que eleva l’eficiència i la informació de l’usuari.
L’Ajuntament de Vallirana celebra aquest reconeixement internacional, tenint en compte la seva aposta per la mobilitat i la sostenibilitat, amb un servei a demanda que compta amb 88 parades i el posiciona amb el servei a demanda amb més parades de Catalunya.
Pel que fa al futur de la mobilitat a Vallirana, l’alcaldessa de Vallirana ha destacat que “l’objectiu és poder disposar d’un tercer autobús, més petit, que sigui capaç d’arribar a més zones i així augmentar encara més les parades. Així com també, disposar d’un Park & Ride a la zona del Polígon Industrial per incrementar l’ús del transport públic urbà i interurbà”.
A finals d’abril del 2000 l’Ajuntament de Vallirana va posar en funcionament el servei de transport urbà al municipi sota el nom de Vallibús que cobreix des d’aleshores l’empresa Soler i Sauret. Inicialment el servei disposava d’un sol vehicle i amb 5 línies: L1 (Bassioles), L2 (Selva Negra), L3 (Lledoner), L4 (Mas de les Fonts) i L5 (Vall del Sol). El 2003 el nombre de viatgers anual supera els 52.800, un any on s’amplia el servei amb el segon autobús i amb un línia més: la L6 (Can Batlle). Aquest segon vehicle permet augmentar l’horari de pas a cada hora (abans era de cada 2 hores). També aquest any es signa l’acord amb l’ATM per a la integració tarifària. Les línies tenen totes el seu inici i final a l’avinguda de la Parellada. El desembre del 2008 es fan dues modificacions: la L1 afegeix una parada més a la sortida de les Bassioles, i a la L3 en direcció Lledoner fa una parada a la N-340 i puja pel carrer Tramuntana fins a la plaça dels Vents per tornar a la N-340. El 25 de febrer del 2013 s’apliquen diversos canvis en el Vallibús que afecten horaris i itineraris amb la finalitat de donar resposta a certes demandes ciutadanes i a garantir la sostenibilitat del servei. Bàsicament es dona major cobertura als barris de Can Julià, la Pinatella, Pinars i la Llibra. L’agost del 2013 l’Ajuntament arriba a un acord amb Soler i Sauret per oferir el servei de Vallibús els dimecres i divendres del mes d’agost. L’agost del 2014, el Vallibús manté i amplia el servei en relació a l’any anterior. S’oferirà servei tots els dies i s’afegeix una nova expedició de la línia L1. L’octubre del 2014, fruit d’un procés participatiu, es modifica l’itinerari del Vallibús a Can Julià amb un tram que fins aleshores no es cobria. El desembre del 2014, s’afegeixen parades al carrer Major a les línies L1 i L3. Des del 2014 l’Ajuntament posa periòdicament en marxa la campanya conjunta amb Unió de Botiguers i Soler i Sauret “Comerç de Vallirana, parada obligatòria” amb la finalitat de promoure l’ús del Vallibús i d’apropar el comerç local a la ciutadania. Així s’arriba al 2018 quan es decideix modificar el servei amb la campanya Vallibús Connecta’t que es presenta públicament avui 20 de setembre. Vallirana compta en l’actualitat amb 15.000 habitants i un total de 110 Km de carrers amb més de 20 barris, la majoria força allunyats del centre urbà
Un 113.64 % més d’usuaris respecte l’any 2017
S’aplicaran a partir del 15 de gener
A partir del 6 de setembre.