També aprova la modificació del reglament dels pressupostos participatius
La sessió del ple d’ahir, corresponent a la del mes d’abril, va aprovar inicialment les bases reguladores específiques per a la concessió de subvencions en règim de pública concurrència per a la reactivació social i econòmica “Foment de l’Ocupació i de l’Activitat Econòmica”. El punt es va aprovar amb els vots favorables dels regidors i regidores de l’equip de govern (PSC), d’ERC, de VET i de CS, i l’abstenció d’ECP (el regidor de Junts per Vallirana no va ser present al ple).
La regidora de Promoció Econòmica, Núria Ruiz, va exposar les tres línies de la subvenció que es concreten en el foment de les contractacions, els nous projectes d’autoocupació i els projectes de millora de l’activitat en aspectes com l’eficiència energètica i la sostenibilitat, la igualtat de gènere, el teletreball, noves tecnologies... Quan les bases s’aprovin definitivament se’n farà tota la difusió per iniciar el procés de sol·licituds.
En el ple d’abril també es va aprovar la modificació inicial del reglament dels Pressupostos Participatius, si bé en aquest cas només amb els vots favorables de l'equip de govern, mentre que ERC, VET i ECP votaven en contra i CS s’hi abstenia. Després de l’exposició del regidor de Participació Ciutadana, Joan Manel Arrabal, els partits de l’oposició van sol·licitar alguns aclariments i van mostrar la seva postura contrària a la modificació, en concret els 3 grups que hi van votar en contra.
Un altre dels punts aprovats, va ser el suport de l’Ajuntament a la declaració per uns municipis i comunitats cuidadores de la Diputació de Barcelona, un punt que es va aprovar per unanimitat.
Per urgència va entrar un punt relatiu al contenciós amb la Sociedad Gestora d’Exacmun, que es va aprovar amb els vots favorables de l’equip de govern i l’abstenció de tots els grups de l’oposició.
El ple va cloure amb la informació d’alcaldia i els precs i preguntes.
Podeu consultar els resultats de les votacions en el document adjunt i podeu veure el ple en el vídeo de la sessió que es va emetre en directe pel canal de YouTube “Plens municipals Ajuntament Vallirana”.