Durant la segona meitat del segle XVlll, regnant a Espanya el rei Carles lll, es va dur a terme la construcció de la nova carretera entre Vilafranca i Barcelona, l'actual N-340, una obra determinant pel desenvolupament dels municipis de Vallirana i Cervelló. Va ser dissenyada per enginyers militars i realitzada en diverses fases, ateses les enormes dificultats que comportava l'accidentada orografia del territori. Entre Vilafranca i Barcelona es varen construir 59 ponts, el més important dels quals, tret el de Molins de Rei, va ser sens dubte el pont del Lledoner. Encara avui sorprèn l'envergadura d'una obra realitzada fa més de dos-cents anys i que manté inalterada la seva funcionalitat, tot i que la seva part superior va ser reconstruïda després de la guerra civil. Consta de dos pisos d'arcades, nou l'inferior i tretze el superior, tots dos transitables. La documentació de l'època ens demostra la gran admiració que va causar la seva construcció als nombrosos viatgers que el transitaven. Un d'ells, Alexandre de Laborde, en el seu Voyage pittoresque et historique de l'Espagne, escrit a principis del segle XlX, el descriu encara inacabat i explica com els vianants havien de travessar el pont pel seu nivell inferior, mentre que els carruatges seguien una antiga drecera per la muntanya.
Referències bibliogràfiques: