L’AMB no autoritza el conveni i l’ATM tampoc vol modificar el mapa de zones actual
27/12/2018. L’Ajuntament de Vallirana ha mantingut reunions amb els responsables del transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). En un primer moment des de l’AMB es veia viable poder signar un conveni per tal que Vallirana formi part de la zona 1. Quan s’han iniciat els tràmits per formalitzar el conveni des dels serveis jurídics de la Àrea s’ha emès un informe que especifica que no pot signar un conveni d’un àmbit en el que no es té competència. L’informe també especificava que l’ATM, que és qui té la competència mentre Vallirana no formi part de l’AMB, podia autoritzar fer una addenda a l’actual contracte de servei de transport i establir unes noves tarifes d’acord amb la integració tarifària de zona 1. No obstant, després de fer una reunió a nivell tècnic no es vol modificar l’actual mapa de zones. Des del consistori es demanarà una reunió amb el conseller de territori de la Generalitat per explicar la situació i el greuge comparatiu que pateix Vallirana. Una reunió a la que es convidarà a la resta de partits del consistori. Una trobada amb el conseller que també ha de servir per poder accelerar les modificacions legislatives necessàries per tal que el nostre municipi formi part de l’AMB i es solucioni el greuge històric amb la resta de municipis del Baix Llobregat que envolten la nostra vila. Malgrat en unes primeres reunions les expectatives eren positives perquè Vallirana passés a ser zona 1, això no serà possible amb data 1 de gener. Tot i això des de l’Ajuntament es continuarà treballant per assolir aquesta fita, i en el pressupost municipal del 2019 ja s’hi inclou una partida per al possible conveni que faci possible aquesta integració tarifària l’any vinent. A dia 1 de gener de 2019, Cervelló, Sant Vicenç dels Horts, Pallejà o Molins de Rei que formaven part de la zona 2 passen a ser zona 1 Podeu consultar la situació tarifària de l’ATM en el següent enllaç: