Telèfon “Infància Respon”: 116 111

Dijous, 18 de maig de 2017
Per a casos d'assetjament en l'àmbit dels centres educatius, de ciberassetjament i d'abusos sexuals a infants i adolescents 18/05/2017. Des de la Regidoria d’Educació i Contra el Fracàs Escolar es vol fer públic el telèfon de servei a la infància, el 116 111, inclòs dins el programa Infància Respon. Un servei públic d'atenció exclusivament telefònica, gratuït i permanent, que funciona vint-i-quatre hores al dia, els 365 dies de l'any i que es gestiona des del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

Infància Respon té l'objectiu de prevenir i detectar els maltractaments d'infants i d’adolescents, posant especial atenció en els casos d'assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals. Mitjançant aquest servei, la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA) endega l’activació dels protocols que corresponguin i mobilitza l’equip a qui pertoqui actuar (segons la tipologia de la trucada).

Les funcions d’aquest servei són:

• Informar, assessorar i detectar situacions problemàtiques infantils, amb l'objectiu de prevenir conseqüències de risc per als infants i els adolescents.
• Orientar a professionals i a persones particulars adultes o a infants en situacions de conflicte en les quals es requereix una intervenció de les institucions administratives o judicials de protecció a la infància i l’adolescència.
• Oferir un espai d'escolta en casos de situacions familiars difícils o conflictives i en processos de negociació intergeneracional i, si escau, derivació al Servei d'Orientació i Mediació de la Infància i l'Adolescència (SOMIA).
Darrera actualització: 26.11.2018 | 17:31