Presentació pública del Pla Estratègic Comercial

Divendres, 12 de maig de 2017
Ahir a la sala de plens 12/05/2017. Ahir dijous 11 de maig es va fer la presentació pública del Pla Estratègic Comercial. Hi van assistir l’alcaldessa Eva Martínez, diversos membres de l’equip de govern, entre els quals la regidora d’Ocupació, Comerç, Empresa, Consum i Turisme, Nuria Ruiz; també hi va ser present el regidor de Ciutadans, Enrique Giraldez, així com membres de la Unió de Botiguers i tècnics municipals, entre els quals, la coordinadora de l’Àrea de Promoció Econòmica, Anna Bosquet. Aquest Pla és la continuació de l’estudi estadístic “Enquesta d’hàbits de compra a Vallirana”, publicat per l’Institut Opinòmetre l’octubre de 2015. Es tracta, a més, de la base per treballar i desenvolupar el Pla d’Acció Comercial amb les línies d’actuació definides.

Gemma Ponsa, consultora de l’empresa Crowe Horwath, que ha fet aquest Pla amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha estat qui ha exposat els principals aspectes del pla. Per la seva part l’alcaldessa de Vallirana, en la seva intervenció, ha incidit en el compromís de l’Ajuntament de “seguir treballant pel comerç i amb el comerç”.

El Pla planteja els factors externs propers que afectaran el municipi de Vallirana, com són:

- La finalització de la variant de la N-340 i, per tant, la disminució del trànsit viari del principal eix comercial del municipi.
- La implementació de diferents superfícies d’alimentació mitjanes, en el municipi, però fora de l’eix comercial.
- Les dificultats, a priori, per captar, des de la visió actual dels comerciants, la demanda dels residents de les urbanitzacions del municipi.

La missió d’aquest estudi ha estat elaborar un Pla Estratègic de comerç que marqui clarament el full de ruta a seguir davant els propers canvis que afectaran el municipi, principalment a l’eix comercial, i concretar el model de funcionament i desenvolupament comercial del municipi.

La intenció és ajudar els empresaris dels comerços i serveis de Vallirana en el procés d’adaptació “del nou escenari” comercial, a partir d’una reflexió conjunta que consideri com ha de posicionar-se la ciutat i quins han de ser els pilars de competitivitat comercial sobre els quals es basi, tenint molt present el paper que hi juga el comerç com a element integrador del teixit social del municipi.

Podeu consultar el Pla sencer en l'enllaç adjunt.
Darrera actualització: 26.11.2018 | 17:31