Presentació del Pla Estratègic Comercial

Dijous, 1 de desembre de 2016
Divendres passat a la Sala de Plens 01/12/2016. Divendres 25 de novembre es va presentar a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Vallirana el Pla Estratègic Comercial, realitzat amb suport de la Diputació, amb presència de l’alcaldessa de Vallirana, Eva Martínez; les regidores de l’equip de govern Núria Ruiz i Raquel García; representants de la Unió de Botiguers, i la coordinadora de l’Àrea de Promoció Econòmica, Anna Bosquet.

Aquest Pla és la continuació de l’estudi estadístic realitzat l’any passat “Enquesta d’hàbits de compra a Vallirana”, publicat per l’Institut Opinòmetre l’octubre de 2015. Properament, es presentarà a tota la ciutadania. Es tracta, a més, de la base per treballar i desenvolupar el Pla d’Acció Comercial amb les línies d’actuació definides.

El Pla planteja els factors externs propers que afectaran el municipi de Vallirana, com són:

- La finalització de la variant de la N-340 i, per tant, la disminució del trànsit viari del principal eix comercial del municipi.
- La implementació de diferents superfícies d’alimentació mitjanes, en el municipi, però fora de l’eix comercial.
- Les dificultats, a priori, per captar, des de la visió actual dels comerciants, la demanda dels residents de les urbanitzacions del municipi.

La missió d’aquest estudi ha estat elaborar un Pla Estratègic de comerç que marqui clarament el full de ruta a seguir davant els propers canvis que afectaran al municipi i concretar el model de funcionament i desenvolupament comercial.

La intenció és ajudar els empresaris dels comerços i serveis de Vallirana en el procés d’adaptació “del nou escenari” comercial, a partir d’un procés de reflexió conjunta que consideri com ha de posicionar-se la ciutat i quins han de ser els pilars de competitivitat comercial sobre els quals es basi, tenint molt present el paper que hi juga el comerç com a element integrador del teixit social del municipi.

Se centra en tres eixos estratègics i amb la proposta de les accions següents:
• Eix estratègic 1: canvi de l’entorn
o Programa 1: Diferenciar la fesomia de l’eix
o Programa 2: Ambientació i decoració de l’eix comercial
o Programa 3: Manteniment i neteja de l’eix comercial
o Programa 4: Aparcament i accessibilitat a l’eix més comercial
• Eix estratègic 2: conjunt comercial
o Programa 1: Fer forta l’associació
o Programa 2: Increment de la comunicació amb clients i clients potencials
o Programa 3: Reforç de la targeta com a eina de fidelització i comunicació
o Programa 4: Accions de dinamització comercial
o Programa 5: Sinergies amb altres sectors
• Eix estratègic 3: millora dels comerços individuals
o Programa 1: Increment de la qualitat comercial dels establiments
o Programa 2: Foment de la formació i motivació del comerciant
o Programa 3: Incentivar l’obertura de nous establiments
Darrera actualització: 26.11.2018 | 17:27