L’alcaldia es prepara per a l’actuació en cas d’emergència per incendi forestal

Divendres, 15 de juliol de 2011
Els responsables del grup d’actuació es van reunir aquesta setmana per recordar protocols i actualitzar documents. Aquest dijous, els responsables dels grups d’actuació en cas d’activació del Pla d’Actuació Municipal (PAM) per emergència d’incendi forestal, relacionats amb logística, ordre públic, intervenció, informació i atenció sanitària, es van reunir a les oficines de Serveis Tècnics per a repassar els protocols d’actuació en aquest tipus d’emergència, i actualitzar documents. La reunió va estar encapçalada per l’alcaldessa, Eva Martínez, com a Directora del Pla, i els regidors de Governació, Òscar Suñé, i Medi Ambient, Antoni Garcia

La sessió va anar a càrrec d’Eduard Porta, de la Diputació de Barcelona, qui va informar al nou Equip de Govern dels passos a seguir per a la implantació del PAM i de la importància que les persones que formen part de l’organigrama sàpiguen que han de fer i com actuar davant aquesta situació.

A la reunió es van tractar temes cabdals com les característiques forestals del municipi; els objectius del Pla d’Emergències Municipal i els principals casos d’activació; els documents d’actuació per a les urbanitzacions (Pla d’Evacuació Urbanístic), i les eines i funcions de l’Ajuntament.

Cal recordar que fa uns anys es va enviar a la ciutadania informació sobre el PAM; recomanacions de com mantenir la parcel•la, i la fitxa d’evacuació corresponent a cada urbanització. En el cas que s’hagi perdut aquesta documentació o que no s’hagi rebut, es pot sol•licitar a l’edifici de Serveis Tècnics de l’Ajuntament (Pg. dels Horts, 6, tel. 93 683 36 05).

És important, també, informar a l’Ajuntament de les evacuacions especials de persones amb problemes de mobilitat o que necessitin un trasllat especial. Per a fer-ho, s’ha d’omplir una butlleta que també es pot sol•licitar a l’edifici dels Serveis Tècnics.
Darrera actualització: 26.11.2018 | 16:39