El repetidor del Lledoner, assumit per la Generalitat

Divendres, 23 de juliol de 2010
Des d’aquest mes de juliol, la Generalitat de Catalunya ha assumit la gestió i manteniment del repetidor del Lledoner que, en un primer moment, va quedar exclòs de la relació de la xarxa de repetidors de la Generalitat a Catalunya amb l’arribada de la TDT. El passat mes de gener, la Generalitat de Catalunya, des de la Direcció General de Xarxes i Infraestructures de Telecomunicacions del Departament de Governació i Administracions Públiques, va notificar a l’Ajuntament de Vallirana que al sector del Lledoner no arribava el senyal de la TDT i que, en aquesta zona, els ciutadans tenien la possibilitat d’accedir a la TDT a través del satèl•lit.

Davant d’aquest anunci, el regidor de Comunicació, David Ferrer, va iniciar contactes amb el director general de Xarxes i Infraestructures de Telecomunicacions perquè el senyal arribés als ciutadans del Lledoner des del repetidor i no obligués els veïns a fer una nova inversió per poder veure la televisió. Aquest ha estat un procés llarg i laboriós que ha culminat aquest mes de juliol, tal com ja es va anunciar en la revista Viure Vallirana del passat mes de maig, amb l’absorció per part de la Generalitat del repetidor del Lledoner dins la xarxa dels seus centres emissors. A partir d’aquest moment, el manteniment i gestió del repetidor del Lledoner és exclusiu de la Generalitat, la qual ha delegat el servei de manteniment i gestió a l’empresa Abertis Telecom, que ja gestiona també el repetidor de Vallirana.

En el seu moment, l’Ajuntament de Vallirana, d’acord amb els veïns del Lledoner, va cedir uns terrenys per a la ubicació d’un repetidor del senyal televisiu a la zona, amb el manteniment extern d’una empresa especialitzada. Amb l’arribada de la TDT i la difusió del senyal des d’altres repetidors, es van produir nombrosos incidents associats a les interferències generades que produïen una mala recepció del senyal al repetidor del Lledoner.

Amb l’entrada en funcionament d’aquesta nova instal•lació, s’ha de millorar definitivament la qualitat de recepció del canals, a banda de garantir un manteniment per part d’Abertis Telecom, la qual disposa d’un telèfon d’atenció al públic, el 902 50 22 22, per donar resposta a qualsevol consulta o incidència sobre el servei.
Darrera actualització: 26.11.2018 | 16:26