El ple aprova la delegació a la Diputació de la recaptació de tributs.

Divendres, 1 de juny de 2012
També nomena nova Jutgessa de Pau entre els altres punts de la sessió 01/06/2012. El ple ordinari del mes de maig es va celebrar el dijous 31 i va abordar 19 punts de l’ordre del dia entre els quals es va aprovar el nomenament de Montse Ortiz com a nova Jutgessa de Pau, l’inici de tots els tràmits per delegar la recaptació de tributs al servei que ofereix la Diputació i les aprovacions de modificacions d’ordenances entre d’altres punts i mocions que es van presentar.

Detallem a continuació el resultat de les votacions en cadascun dels punts. En els propers dies es podrà veure el ple a Vallirana TV en el seu canal “Plens Municipals”.

1. Aprovació de l’esborrany de l’acta de la sessió anterior. Aprovat per unanimitat.

2. Proposta de nomenament de jutge de pau titular. Aprovat amb els vots favorable de l’Equip de Govern, l’abstenció del PP i els vots en contra de CiU.

3. Aprovació de l’inici de l’expedient de revisió d’ofici del contracte del servei de col·laboració en la gestió d’ingressos i recursos municipals de tributs, preus públics i ingressos de dret privat i altres fonts de finançament de l’Ajuntament de Vallirana, formalitzat amb l’empresa Sociedad Gestora de Exacmun SL, en data 23 de novembre de 2005, prèvia adjudicació mitjançant acord del ple municipal de data 27 d’octubre de 2005. Es va aprovar amb els vots de l’Equip de Govern, l’abstenció del PP, i els vots contraris de CiU.

4. Dictamen a adoptar pel ple municipal per tal de delegar en la Diputació de Barcelona les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic locals. Es va votar amb la majoria absoluta de l’Equip de Govern, l’abstenció del PP, i els vots en contra de CiU.

5. Aprovació del protocol regulador del funcionament del registre d’acolliments civils. Es va aprovar amb els vots favorables de l’Equip de Govern i del PP, mentre que CiU es va abstenir.

6. Aprovació inicial de la modificació i redacció de noves ordenances per a l’exercici 2012. També es va aprovar amb els vots de l’Equip de Govern i PP, mentre CiU hi va votar en contra.

7. Aprovació de la modificació de crèdit 1/2012. Es va aprovar pels vots favorables de l’Equip de Govern, l’abstenció del PP, i els vots contraris de CiU.

8. Ratificació de l’acord junta govern local 28 març 2012, aval pòlissa crèdit societat municipal d’Aigües de Vallirana SA. Es va aprovar per unanimitat.

9. Restar assabentats de l’informe d’intervenció de data 9 de maig de 2012. Hi van votar a favor l’Equip de Govern i PP, mentre CiU hi va votar en contra.

10. Proposta de resolució de ple d’adhesió al Pacte d’Alcaldes/esses. Es va aprovar per unanimitat.

11. Moció en defensa del municipi i les seves competències, com a organització territorial de l’Estat, i amb l’administració més propera als ciutadans. Es va aprovar per unanimitat.

12. Moció sobre el dret a vot dels i de les representants electes als municipis. Es va aprovar per unanimitat.

13. Moció sobre la renda mínima d’inserció. Tots els regidors hi van votar a favor.

14. Moció d’ERC en suport al moviment #novullpagar. Es va aprovar amb els vots favorables de l’Equip de Govern i CiU, mentre el PP hi va votar en contra.

15. Moció per instar el Govern de la Generalitat de Catalunya a garantir el manteniment de les llars d’infants municipals. Es va aprovar per unanimitat.

16. Moció demanant a l’alcaldessa i als regidors de govern que rectifiquin les seves afirmacions sobre els comptes 2010. No es va aprovar pels vots contraris de l’Equip de Govern, l’abstenció del PP, i els vots a favor de CiU.

17. Moció demanant la rectificació d’acusacions en el ple del 29 de febrer de 2012. Aquest punt va obtenir un empat amb 8 vots favorables de CiU i PP, i 8 contraris de l’Equip de Govern. En aquests casos el vot de l’alcaldessa decideix i, en votar en contra, no es va aprovar el punt.

El ple va acabar amb la informació de l’Alcaldia i els precs i preguntes de regidors i públic assistent a la sessió.
Darrera actualització: 26.11.2018 | 16:42