El Parlament aprova el projecte del carril bus a la B-23

Dilluns, 20 de març de 2017
La proposta va ser aprovada amb els vots a favor de tots els partits, amb l’abstenció de la CUP El Parlament ha aprovat una proposta del Grup Parlamentari Socialista i Junts pel Sí que demanava a la Generalitat que insti l'Estat a executar el projecte del carril bus a la B-23. Una proposta que reprèn el projecte aprovat per la Generalitat i que suposa la creació d’un carril bus d’alta eficiència i de baix cost en el tram de la carretera des de l’enllaç de l'A2 a l’altura de Sant Feliu de Llobregat, fins a l’entrada a Barcelona per l’avinguda Diagonal.

Aquesta aprovació ha estat possible gràcies al front comú de tots els partits, i suposarà una millora de la mobilitat de molts valliranencs i valliranenques, que es desplacen cada dia a Barcelona per a estudiar o treballar.

El Departament de Comunicació de l’Ajuntament cedeix aquest espai a tots els grups municipals que vulguin fer una valoració sobre aquest projecte:

ERC
“Volem agrair la feina d'ERC, i especialment de la nostra diputada, Anna Simó, que ha participat de forma decisiva en el redactat d'aquesta resolució. Des de Vallirana fa molts anys que reclamem un carril bus que ens faciliti la comunicació amb Barcelona. Suposarà un estalvi de temps a l'hora d'anar a treballar o a estudiar, i també permetrà millorar la qualitat de l'aire del Baix Llobregat. Aquest carril bus és una necessitat urgent, de la mateixa manera que ho és la finalització de les obres de la variant. Ambdues obres, juntament amb la millora del transport públic, suposaran un gran pas endavant per a Vallirana i una millora de la qualitat de vida de la ciutadania."

CiU (PDeCAT)
“Estem convençuts de que és un bon acord. Ja fa temps que la Generalitat ho va demanar però fins ara l’Estat Espanyol no ens ha fet cas. Creiem que el carril Bus-VAO a la B23 és una necessitat primordial per al nostre municipi i farà que l’accés a Barcelona amb transport públic sigui mes ràpid. Ara ens caldria que poguéssim entrar a la AMB perquè també fos més econòmic, com els hi és a la resta de municipis veïns”.

PSC
“Es tracta d’un projecte que incentivarà d’una manera definitiva l’ús de transport públic per carreteres per a molts usuaris de municipis que no tenen xarxa ferroviària ni de tramvia o metro; es millorarà la qualitat de l’aire de l’àrea metropolitana de Barcelona i tindrà una elevada taxa de retorn social, degut al baix cost d’inversió i la seva gran utilitat. Tot i així, queda molt per treballar i caldrà impulsar noves línies de bus exprés i nous vehicles poc contaminants”.

Darrera actualització: 26.11.2018 | 17:31