Consum - Quins són els drets dels usuaris en cas de cancel·lació de vol en motiu d'una vaga?

Divendres, 30 de juny de 2023

Si us trobeu en aquesta circumstància no dubteu en posar-vos en contacte amb el Servei Públic de Consum de Vallirana per iniciar un procediment de reclamació

Els últims anys ha estat molt habitual que el personal de les companyies aèries aprofiti l’estiu, el període amb major nombre de vols, per realitzar vagues laborals. Aquesta situació generalment provoca un nombre important de cancel·lacions de vols programats.

Davant d’aquesta situació, les persones afectades tenen dret a reclamar algun tipus de compensació?

Des del Servei Públic de Consum informen a les persones que es puguin veure afectades per una cancel·lació de vol,  que podran escollir entre acceptar una reubicació en un transport alternatiu, o la devolució de l’import del bitllet. Independentment de l’opció escollida, la cancel·lació de vol pot donar dret a una compensació econòmica, que dependrà de la distància del vol.

 

Distància del vol en km 

Vols intracomunitaris

Vols extracomunitaris

Fins a 1.500

250 €

250 €

Entre 1.500 i 3.500 km

400 €

400 €

Més de 3.500 km

400 €

600 €

 

Si la companyia ofereix un transport alternatiu que ens permeti arribar al destí amb poques hores de diferència respecte a l’hora prevista aquesta compensació es pot reduir un 50%.

Sovint les companyies al·leguen que la vaga és una circumstància extraordinària de la qual no són responsables i, per tant, no correspon aquesta compensació. És a dir, equiparen una vaga de personal, a per exemple, circumstàncies meteorològiques imprevistes.

No obstant, el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ja va resoldre al 2018 aquesta qüestió, determinant que sí procedia compensació, i que no es tractava d’una circumstància extraordinària. La convocatòria de vaga es coneix amb antelació i existeix la possibilitat de negociar amb les pertinents representacions de les persones treballadores per evitar-les, o minimitzar-ne l’impacte.

Si us trobeu en aquesta circumstància no dubteu en posar-vos en contacte amb el Servei Públic de Consum de Vallirana per iniciar un procediment de reclamació. Podeu demanar cita prèvia amb el servei a través del telèfon 93.683.22.62. o el correu electrònic vlrn.sol@vallirana.cat

Darrera actualització: 30.06.2023 | 08:51