Avui comença el nou servei del Vallibús en període de proves

Dimecres, 1 d’agost de 2018

Consulteu horaris i recorreguts

01/08/2018. Avui s’ha posat en marxa el nou servei de Vallibús en període de prova i avaluació amb l’objectiu d’ampliar i millorar el servei, amb novetats destacables com el nou servei de Transport a la Demanda (TAD). Els nous horaris, línies i recorreguts es poden consultar en els documents que adjuntem alhora que també des de Soler i Sauret, empresa operadora del servei, també es facilita la informació.

La novetat del TAD és per als barris més propers al nucli urbà, que fins ara mostraven un ús baix de les línies del Vallibús. El TAD permet demanar el servei de Vallibús ja sigui mitjançant el telèfon 679 536 699 o l’APP Shotl (cal descarregar-la i donar-s’hi d’alta). El Vallibús confirmarà l’hora i el punt de recollida que serà sempre una de les 80 parades que té el TAD. El servei sempre ha de ser entre parades i es cobreix de dilluns a divendres en els horaris de 9 a 15 h i de 18 a 21 h, i els dissabtes de 9 a 15 h.

Aquest període de proves ha de servir per determinar els horaris definitius i fer les modificacions necessàries per oferir el millor servei possible.

Recordem quines són les principals novetats i millores del servei:

Línies.
o Ampliació de les línies 1 i 3 fins a l’Institut Vall d’Arús, que es converteix en parada origen-final del servei de Vallibús
o Unificació de les línies 2 i 4 en l’L2
o Substitució de les línies 5 i 6 (amb una demanda molt baixa) pel sistema de Transport a la Demanda (TAD)
Horaris.
o El servei serà de 7.30 a 21 h els dies feiners i de 9 a 15 h els dissabtes, durant tot l’any
o Es fan quadrar els horaris de les línies 1 i 2 amb l’entrada a les escoles, amb final del trajecte a l’institut i donant també servei a les escoles que hi ha durant el trajecte (Pompeu Fabra, Ginesta, Campderrós i Verge del Roser)
Expedicions (servei de dilluns a dissabte).
o L1 passa de 8 expedicions diàries a 10 i s’afegeixen 4 expedicions en dissabte (no n’hi havia cap)
o L2 manté les 6 expedicions diàries
o L3 manté les 8 expedicions diàries, però n’afegeix 4 el dissabte (no n’hi havia cap)
o Totes les expedicions es mantenen tot l’any fins i tot l’agost. Fins ara a l’agost les línies 2, 3 i 4 només feien 2 expedicions diàries, l’L1 en feia 3, i l’L5 i L6 no circulaven
Transport a la Demanda (TAD)
o S’aplicarà als barris més cèntrics, on fins ara hi circulaven les línies 5 i 6
o Es fa una reserva del servei via APP (cal descarregar l’aplicació Shotl) o per telèfon (679 536 699)
o L’usuari rep confirmació del servei (es preveu inicialment que es pugui tenir Vallibús aproximadament en 1 hora)
o El trasllat és sempre entre parades del TAD
Vehicles.
o S’adquireix un nou vehicle per a les línies 1 i 3
o Es remodela el segon vehicle del servei
• Infraestructura.
o 46 nous punts de parada per donar major cobertura
o Les parades del c/ Major es fan coincidir amb les parades del bus interurbà
o Noves marquesines i senyalització del servei

Adjuntem nous horaris i plànol amb els itineraris i parades de les línies i del TAD en fase de proves.

Darrera actualització: 28.01.2020 | 14:24