Informació de l'Alcaldia sobre la situació dels danys ocasionats pel temporal de vent

Dimecres, 28 de gener de 2009
28 de gener de 2009 Davant la situació que estan patint diversos ciutadans, com a conseqüència del fort temporal de vent del darrer cap de setmana, l’Ajuntament de Vallirana informa:

1.- Que des de l’Ajuntament de Vallirana es va posar en marxar un dispositiu d’intervenció immediata. Aquesta actuació a dia d’avui ha permès:

- superar tots els problemes d’accessibilitat a tots els habitatges del terme municipal,
- garantir el subministrament d’aigua amb la instal·lació de grups electrògens als pous,
- recuperar l’activitat normal a les escoles, així com al CAP, i també treballar en la normalització de les majoria de les línies telefòniques.

2.- Aquelles zones on encara hi hagi brancades pendents de retirar de les vies públiques estan a l’espera d’actuació per raons de seguretat, ja que afecten les línees elèctriques.

3.- El Ple Extraordinari i urgent de diumenge 25 va acordar sol·licitar ajudes excepcionals tant a l’Estat com a la Generalitat coincidint amb el Consell Comarcal d’alcaldes, per afrontar la situació d’emergència.

Gestions municipals pel que fa al restabliment del subministrament elèctric:

Les gestions municipals pel que fa al restabliment del subministrament elèctric han assolit que, a dia d’avui, s’hagin reparat les avaries en alta i mitja tensió que fa possible que arribi energia a totes les estacions transformadores. Hores d’ara:

1.- Fecsa-Endesa ha desplegat un dispositiu de gairebé 100 efectius en forma d’equips d’intervenció que s’han dirigit als diferents sectors urbans (Mas Rovira-El Mirador, Selva Negra-Vallirana Parc, Can Batlle, La Llibra Casanova, Les Bassioles-Pla del Pèlag, La Solana-Soleia, Mas de les Fonts...). Aquesta circumstància s’ha comprovat des d’alcaldia. Això hauria de permetre resoldre el 60 % de l’afectació actual.

2.- Que aquest desplegament de personal arribat d’altres comarques s’incrementarà demà amb més efectius, amb la finalitat de poder resoldre la majoria dels talls de subministrament en un termini de 48 hores.

3.- Que les reparacions de la xarxa Fecsa les realitza fins a l’escomesa, i que és l’usuari qui ha de vetllar per la correcta instal·lació del cablejat que va des de l’escomesa fins al comptador.

Altres actuacions municipals d’emergència:

1.- Oficina d’informació i reclamacions: - Es posa a disposició dels ciutadans afectats a les dependències de Serveis Socials (Av. de la Parellada, 6-8) una oficina d’atenció al ciutadà per a les reclamacions a FECSA i les companyies asseguradores. Horari d’atenció al públic: de 8,30 a 14,30 h i de 16 a 20 h.
- Es posa en marxa l’oficina mòbil de la Policia Local per atendre aquests tipus de reclamacions, que de forma itinerant circularà per les urbanitzacions. Horari: de 8,30 a 14,30 h i de 16 a 20 h.

2.- Recollida de restes vegetals
- De forma provisional s’ubiquen diferents indrets de recollida de restes de tala d’arbres caiguts a :
- El Lledoner: Antiga N-340 (tocant al restaurant)
- Zona industrial: inici carretera de les Bassioles
- C/ Canigó-Arboçar
- C/Alguer, 1 (riera)
- C/ Ocells 38-54

- s’autoritza a tots els veïns que ho vulguin a agafar llenya de les restes de tala, sempre tenint cura de no interferir en les tasques dels serveis que estan treballant per retornar a la normalitat

3.- Servei de dutxa
Es permet l’accés als vestidors de les instal·lacions de les piscines municipals en horari de servei, a aquelles persones que no puguin gaudir d’aigua i/o llum a la casa seva per poder-se dutxar.

Recomanacions:


1.- En cas de tenir assegurança, cal comunicar per escrit amb confirmació de recepció (carta certificada, burofax ...) a la companyia en un termini màxim de 7 dies. Cal guardar còpia de tota la documentació lliurada. No cal demostrar la velocitat del vent: aquesta informació l’ha d’aconseguir la companyia asseguradora.

2.- En cas de no tenir assegurança, cal reclamar-ho a la part provocant dels fets: particular, empresa subministrament ...

Continuem fent actuacions i gestions fins a la normalització total de la situació.

Per a més informació, podeu consultar el web municipal (www.vallirana.cat), la Televisió de Vallirana i els comunicats que es puguin divulgar, i podeu contactar amb l’Oficina de Serveis Socials (Av. de la Parellada, 6-8, tel. 93 683 05 11.
Darrera actualització: 26.11.2018 | 16:21